Korzyści i zagrożenia związane z międzynarodową ekspansją e-sklepu.

Częstym i jakże racjonalnym powodem, dla których przedsiębiorcy decydują się na penetrację zagranicznych rynków zbytu jest chęć zwiększenia sprzedaży i tym samym maksymalizacji zysków. Ostatnie wydarzenia związane z handlem ukierunkowanym na Rosję uczą, że konieczna jest dywersyfikacja sprzedaży, tak by korzystać z nieograniczonych możliwości, które daje polskim firmom rynek zagraniczny, a jednocześnie ustrzec się przed…

Czytaj dalej Korzyści i zagrożenia związane z międzynarodową ekspansją e-sklepu.

Warto przekroczyć granice w internecie

By w e-biznesie pozyskać zagranicznych klientów, nie wystarczy przetłumaczenie witryny. Trzeba poznać specyfikę rynku Uruchomienie sklepu internetowego czy e- -biznesu na nowym, zagranicznym rynku wiąże się koniecznością dostosowania jego dotychczasowej formuły do innych odbiorców. Przekonać trzeba ich nie tylko do oferty, ale również do samej firmy i zawalczyć o zaufanie klientów oraz kontrahentów. Czytaj dalej

Czytaj dalej Warto przekroczyć granice w internecie

Niska bariera wejścia na rynek Czeski i Rumuński kusi polską branżę e-commerce.

Czechy i Rumunia to największe wewnętrzne rynki zbytu w Europie Środkowo – Wschodniej. W pierwszej czwórce oprócz tych dwóch państw znajdują się Polska i Węgry. Dla firm z branży e-commerce to łakomy kąsek, zwłaszcza, że zarówno Czesi, jak i Rumunii chętnie nabywają wszelkie dobra za pośrednictwem internetu. Co więcej, te narody częściej wybierają zakupy w…

Czytaj dalej Niska bariera wejścia na rynek Czeski i Rumuński kusi polską branżę e-commerce.

Zasady obsługi klienta zagranicznego

Współczesny europejski konsument nade wszystko ceni sobie wygodę. Nie będzie poświęcał zbyt dużo czasu na wyszukiwanie w odmętach internetu akurat naszej firmy, za to chętnie kupi towar w e-sklepie dostosowanym do obsługi przez urządzenia mobilne. Jest w stanie zapłacić dużo za produkt wysokiej jakości i perfekcyjną obsługę, ale już nie za przesyłkę. Szwed może zajrzeć…

Czytaj dalej Zasady obsługi klienta zagranicznego

Polskie e-sklepy przyciągają zagranicznych klientów

Wg informacji  z PayPal w ubiegłym roku polska branża e-commerce zanotowała 45% wzrost sprzedaży zagranicznej. To przyrost czterokrotnie wyższy, niż ten generowany przez klientów krajowych. Jednocześnie 80% sprzedaży na rynki międzynarodowe jest udziałem zaledwie 10% naszych sklepów internetowych. Co zrobić, by dołączyć do wąskiej grupy liderów? Czytaj dalej

Czytaj dalej Polskie e-sklepy przyciągają zagranicznych klientów

Optymalizacja VAT w handlu z UE

Dostawy towarów z terytorium kraju zasadniczo podlegają opodatkowaniu VAT w kraju przeznaczenia (art. 23 ustawy o Vat). To z jednej strony zwiększa konkurencyjność cenową, gdyż niweluje ewentualne różnice wynikające z dysproporcji stawek podatku VAT w poszczególnych krajach. Z drugiej strony wiąże się to z obowiązkiem rejestracji sprzedawcy w państwie przeznaczenia dostawy i rozliczania tam podatku…

Czytaj dalej Optymalizacja VAT w handlu z UE

Kaprysy klientów z zagranicy.

Bliskość europejskich rynków sprawia, że sprzedawcy aktywni na rynkach zagranicznych często zapominają o odmienności kulturowej i obyczajowej odbiorców z poszczególnych krajów. Na tę odmienność wskazują eksperci z NoweKolory.pl. Jak wynika z ich wieloletniej praktyki w handlu międzynarodowym, działania, które w Polsce skutecznie napędzają popyt, we Francji mogą być zupełnie neutralne. Są kraje, gdzie konsumenci kierują…

Czytaj dalej Kaprysy klientów z zagranicy.

Kto zyska na e-sprzedaży za granicą.

Otwarcie granic w 2004r. umożliwiło zwłaszcza małym polskim firmom bezcłową i bezproblemową sprzedaż na rynkach prawie całej Europy. Relatywnie niski kurs złotego do euro i wysoka jakość oferowanych przez nas towarów to nasza silna karta przetargowa. Coraz powszechniejszy system dokonywania zakupów przez internet zwolnił sprzedawców z wielu niedogodności, które trapiły handlowców w minionych latach. Czy…

Czytaj dalej Kto zyska na e-sprzedaży za granicą.

Jak sprzedawać na zagranicznych aukcjach internetowych.

Czy istnieje sklep internetowy, który bazuje wyłącznie na swojej witrynie? Przy ogromnej liczbie konkurentów to mało prawdopodobne. Aby docierać do klienta na różne sposoby, wykorzystuje się rozmaite kanały dystrybucji. W Polsce bardzo popularny jest portal aukcyjny Allegro, który rodacy traktują jako swoisty pasaż handlowy. Aukcje internetowe można wykorzystać również w handlu za granicą, lecz wymaga…

Czytaj dalej Jak sprzedawać na zagranicznych aukcjach internetowych.

Dlaczego polskie e-sklepy boją się rynków zagranicznych.

Międzynarodowa klientela przełamała swoje obawy w stosunku do polskich sprzedawców internetowych. Coraz chętniej odwiedza ona są nasze krajowe e-sklepy, jednak te nie zawsze są przygotowane na takie wizyty. Dlaczego? Jest kilka przyczyn, dla których polscy biznesmeni nie korzystają z potencjału zagranicznych nabywców. Jak wynika z doświadczeń firmy NoweKolory.pl, która od kilku lat aktywnie działa na…

Czytaj dalej Dlaczego polskie e-sklepy boją się rynków zagranicznych.

Jaka piękna katastrofa – 3 sposoby na porażkę w e-handlu za granicą.

Agresywna konkurencja cenowa pomiędzy polskimi sklepami internetowymi rozłożyła na łopatki już nie jeden obiecujący biznes. Z niewiadomych przyczyn, zwłaszcza niedoświadczeni sprzedawcy, wciąż trzymają się przekonania, że niskie ceny pozwolą im przebić się na rynku pełnym konkurencji. Ale to nie jedyny grzech naszych handlowców. Czytaj dalej

Czytaj dalej Jaka piękna katastrofa – 3 sposoby na porażkę w e-handlu za granicą.

Znaczenie modelu biznesowego w ekspansji zagranicznej.

Przedsiębiorcy prowadzący e-sklepy na pewnym etapie rozwoju stają przed perspektywą wejścia na obce rynki. Internetowy handel międzynarodowy nie jest jednak obszarem dostatecznie rozpoznanym przez polskie firmy, co wielu przedsiębiorców zniechęca do działania. Warto podjąć wyzwanie, lecz do zagranicznej ekspansji trzeba się przygotować. Współczesny rynek nie znosi metody prób i błędów, dlatego tak istotne, zwłaszcza na…

Czytaj dalej Znaczenie modelu biznesowego w ekspansji zagranicznej.

Europejskie Centrum Konsumenckie źle ocenia polskie e‑sklepy.

Zagraniczni klienci coraz chętniej odwiedzają polskie sklepy internetowe. Dynamika rozwoju sprzedaży transgranicznej zwiększyła się znacząco po zharmonizowaniu prawa konsumenckiego na terenie Unii Europejskiej. Obiecujące perspektywy nie przekładają się jednak na starania polskich przedsiębiorców o pozyskanie międzynarodowych nabywców. Sygnały ostrzegawcze płyną z Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Polska branża e-commerce, mimo deklaracji otwarcia na klienta z zagranicy, nie…

Czytaj dalej Europejskie Centrum Konsumenckie źle ocenia polskie e‑sklepy.

Informacja o polubownym rozwiązywaniu sporów – nowe obowiązki e-sklepów

W 2016 r. zostanie uruchomiona e-platforma umożliwiająca polubowne rozstrzyganie sporów drogą elektroniczną (ODR – online dispute resolution) bez konieczności fizycznej obecności zainteresowanych stron w jednym miejscu i czasie. Zgodnie  z  dyrektywą,  państwa członkowskie zobowiązane były do jej implementacji do krajowych porządków prawnych w terminie nie późniejszym niż 9 lipca 2015 r. Dla e-sklepów oznacza to…

Czytaj dalej Informacja o polubownym rozwiązywaniu sporów – nowe obowiązki e-sklepów

Sprawdź, czy zagraniczny klient polubi Twój e-sklep.

Współczesny konsument jest wyedukowany, wymagający i wygodny. Zdobyć jego serce mogą wiarygodni sprzedawcy, którzy postawią na transparentność i sugestywność przekazywanych informacji, jednocześnie dbając o wysoką jakość produktów i obsługi. Skuteczni handlowcy zdobywają dziś klientów zapewniając im komfortowe warunki zakupu. W przypadku nabywców z zagranicy wszystkie te działania muszą być prowadzone ze zdwojoną siłą. Czytaj dalej

Czytaj dalej Sprawdź, czy zagraniczny klient polubi Twój e-sklep.